Carpe Diem



Lugn kväll ikväll. Just nu myser jag i soffan medlevande ljus, te och mörk choklad. Behövs inte mer, Man ska ta vara på varje dag och njuta av varje litet ögonblick, en "vanlig" kväll i soffan är faktiskt en riktigt trevlig soft stund, bara man vill!
Carpe Diem, fånga dagen, är verkligen något av det sannaste orden jag vet. Den kommer aldrig igen! I morgon är en ny dag, så lev just nu.

I morgon är det fredag och sedan kommer helgen. Jag har en helt del "to do" och där ingår tillexempel all betsa min nya bokhylla, skicka tackkort och STÄDA garderoben och i alla lådor. Liten bostad = Mycket stök!
Men jag tycker det är ganska trevligt att städa, så mig går det absolut ingen nöd på.
Sedan vill jag hinna med promenader, mina älskade helgmornar med kaffe och nyhetsmorgonär ju dessutom ett måste. Stefan skrattar åt mig, men det är så AVKOPPLANDE att bara sitta i soffan och veta att hela dagen är fri, och just nu är det bara jag, min mugg och nyhetsmorgon jag behöver fokusera på. Å, lördag kom till mig.

Nu däremot ska jag fokusera på sängen och drömmarnas land.

Sov Gott <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0