Mardröms bilfärd!

image173
Oj oj, idaginträffade en av mina mardrömmar..
Jag och Lisa är påväg hem i bilen från Luleå där vi shoppat och lunchat och blir tvungen att stanna och vänta på att en bil med släp framför oss ska svänga. Vi stå still kanske 10 sekunder och ska sedan åka iväg. Men bilen åker ingen stanns! Jag pröva och prövar men bilen står som fastgjuten i backen!
Lisa säger; -Det kanske är motorstopp fast det inte märks?
Ok, tänker jag, det var konstigt efterosm bilen är precis som vanligt och det verkar absolut inte så. Men men, jag stänger av den. Då kan vi inte starta igen!
Jag försöker om och om igen, men nej,nej. Vi får panik! Jag tittar i backspegeln och ser att en kö bildats bakom mig. Så vi sklår på varningsblinkersen och bilarna kör om.
Där sitter vi, i bilen i kylan och underar hur vi ska komma därifrån. Men vi beslutar att pröva starta igen. Och vips! Bilen brummar till och går igen! Vi tror inte våra ögon och resten av bilfärden är vi livrädda att bilen ska stanna!
Ja nu låter det ju kankse som om vi har en skrotbil eller nått, men det är en inte allt för gammal BMW som aldrig någonsin brukar bråka.
Aja, vi kom hem, men nu är jag skiträdd då jag i morrn måste ta bilen till Piteå för att repa men pianisten inför att jag ska sjunga på söndag.. Hjälp!

Snälla bil; Spela aldrig om det dumma sprattet med mig och Lisa igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0